Indóház 2011.11

Az Indóház 2011 novemberi számának tartalomból:
Elsőnek ismét a kis képes hírek, köztük a 80 éves 5042.14 osztrák  motorkocsi, ami Októberben járt a budai síneken.
A szokásos Nohabos, kandós Traxx és répavonatos képek között megbújnak érdekességek is, így a győri Audi gyárhoz – persze külföldről – szállított betonelemek inkább csak hírképe, de egész oldalon a Mercedes gyár iparvágányának átadó ünnepsége is olvasható.

A Zass sorozatú (korábban Zaes) nehézolaj tartálykocsik temetéséről szóló cikkben tartálykocsi képet kevésbé, viszont a 0329 009-2 gokartról bőven van a szokásos fél elölről kép.
Megújul a debreceni szobor mozdony, a 326 136, persze a “
megújul” csak a  környeztére és a fedő festékre vonatkozik.
Nyolc oldalas cikk mutatja be a a 60 éves  Aszód-Vác (“felhagyott”) vasútvonalat. Érdekes eredeti képektől a nosztalgia  vonatokig, de van állomási vágányhálózati rajz is.
Utána a Pozsonyba tart a Ganz mozdony címmel a POHÉV Ganz Eg 6-os mozdonya (a cikk megjelenését követően, időközben a szállítás is megtörtént).

A bukaresti vasúti kiállításról szóló cikket követi a Kandó -Kálmán olaszországi tevékenységét bemutató cikk. Fojtán István lényegre törő összefoglalója az olaszországi évekről.
Expo 1520 beszámoló az igazán nagy vasakat kedvelőknek.
Mk48 2021 – az első hibrid keskeny nyomközű mozdony Magyarországon. A mozdony születéséről olvashatunk egy érdekes cikket.

Nagybörzsönyi pályafelújítás képei ( a kezdetek) .
Kőbányai villamosok – múlt és jelen.
Az első metró a kelenföldi járműtelepen – persze még a régi orosz csoda tesztelésre.
Az 50 éves házi csuklós ország szerte.

A 125 éves Wiener Lokalbahn – talán több helyet is megérdemelt volna, az ugyan azon az oldalon  lévő “Nagyerdei  kocsiszín” cikkel együtt.
A szegediek új villamosa.
Dubaj : a legek metrója címmel egy kétoldalas fotó (nem baj, sőt,  de ilyen távoli érdekességet amit hazánk fia jó eséllyel nem fog élőben látni megérdemelne némi ha mást nem kis keretes cikkeket műszaki , földrajzi és környezeti információkkal. Főleg mivel a nyomtatott magazinnak ez a legnagyobb előnye, esélye az online világgal szemben és nem az eladásra szánt modellek (mondom én a modellező) reklámcikkei, bár mindkettő vágykeltésnek minősíthető 🙂

Szerintem érdekes az e havi szám, senkit ne tévesszen meg a hiányérzetem, ez inkább biztatás a szerkesztőknek hogy tartsák az irányt.

Bt.