Indóház 2011.11

Kandó -Kálmán olaszországi tevékenységét bemutató cikk. Fojtán István lényegre törő összefoglalója az olaszországi évekről.

Indóház 2011.11
Indóház 2011.11

A tartalomból:
Elsőnek ismét a kis képes hírek, köztük a 80 éves 5042.14 osztrák  motorkocsi, ami Októberben járt a budai síneken.
A szokásos Nohabos, kandós Traxx és répavonatos képek között megbújnak érdekességek is, így a győri Audi gyárhoz – persze külföldről – szállított betonelemek inkább csak hírképe, de egész oldalon a Mercedes gyár iparvágányának átadó ünnepsége is olvasható.

A Zass sorozatú (korábban Zaes) nehézolaj tartálykocsik temetéséről szóló cikkben tartálykocsi képet kevésbé, viszont a 0329 009-2 gokartról bőven van a szokásos fél elölről kép.
Megújul a debreceni szobor mozdony, a 326 136, persze a ”
megújul” csak a  környeztere és a fedő festékre vonatkozik.
Nyolc oldalas cikk mutatja be a a 60 éves  Aszód-Vác (“felhagyott”) vasútvonalat. Érdekes eredeti képektől a nosztalgia  vonatokig, de van állomási vágányhálózati rajz is.
Utána a Pozsonyba tart a Ganz mozdony címmel a POHÉV Ganz Eg 6-os mozdonya (a cikk megjelenését követően, időközben a szállítás is megtörtént).
A bukaresti vasúti kiállításról szoló cikket követi a Kandó -Kálmán olaszországi tevékenységét bemutató cikk. Fojtán István lényegre törő összefoglalója az olaszországi évekről.
Expo 1520 beszámoló az igazán nagy vasakat kedvelőknek.
Mk48 2021 – az első hibrid keskeny nyomközű mozdony Magyarországon. A mozdony születéséről olvashatunk egy érdekes cikket.
Nagybörzsönyi pályafelújjítás képei ( a kezdetek) .
Kőbányai villamosok – múlt és jelen.
Az első metró a kelenföldi járműtelepen – persze még a régi orosz csoda tesztelésre.
Az 50 éves házi csuklós ország szerte.
A 125 éves Wiener Lokalbahn – talán több helyet is megérdemelt volna, az ugyan zaon az oldalon  lévő “Nagyerdei  kocsiszín” cikkel együtt.
A szegediek új villamosa.
Dubaj : a legek metrója címmel egy kétoldalas fotó (nem baj, sőt,  de ilyen távoli érdekességet amit hazánk fia jó eséllyel nem fog élőben látni megérdemelne némi ha ást nem kiskeretes cikkeket műszaki , földrajzi és környezeti információkkal. Főleg mivel a nyomtatott magazinnak ez a legnagyobb előnye, esélye az online világgal szemben és nem az eladásra szánt modellek (mondom én a modellező) reklámcikkei, bár mindkettő vágykeltésnek minősíthető 🙂

Szerintem érdekes az e havi szám, senkit ne tévesszen meg a hiányérzetem, ez inkább biztatás a szerkesztőknek hogy tartsák az irányt.

Bt.

 
Forrás:Klub közlemény

(x)