
Modell EisenBahner juliusi szám
100 oldalon
német nyelven
1585,- Ft
c, a Henschel archívumból szemezgetéshez kapcsolódva.
Az első 12 oldalon a német vasút aktuális fotós apró hírei láthatóak.
A 14. oldaltól kezdődik Dem Mythos verplichtet (nehéz jól lefordítani, talán “Az elkötelezettség mítosza”) címmel a Henschel.
A Henschel név Magyarországon sem ismeretlen nem csak a német mozdonyok miatt de a két megmaradt gőzüzemű hómaró miatt is.
A Henschel történetét bemutató cikk is közöl egy hasonló (nem pont a magyarral egyező) hómaró képét.
A cég termékei között olyan érdekességeket is láthatunk (figyelem az 1930-as évekből !) hogy gőzmotoros személyautó.
A kasseli cég archívumában nagyok sok rajz megmaradt és az itthoni viszonyokkal ellentétben ott elérhető áron ( 5 euróért azaz kb 1300,- Ft-ért) kaphatunk A0-ás nagy méretű másolatot.
A kinti érdeklődés sem lehet azonban egy ilyen műszaki múzeum iránt olyan óriási, mert a nyitva tartása minden hónap első hétvégéjére szorítkozik, akkor is 14.00-től 17.00 óráig.
Cserében viszont ingyenesen látogatható. Ha tehát valaki Kassel felé járna Július 5-6 a következő nyitva tartás illetve augusztusban 6-7 (augusztusban lesz két egyéb programjuk is 21.-én és 25.-én)
Dieselwummern – azaz a dieselek hangja, kis volt keletnémet beütéssel és a Trasport biennale cikk még a nagyvasút
75 1118-as gőzösről egy három oldalas összeállítás, melyet a gőzös nagy vasat kedvelőknek még két cikk követ.
12 oldal apró reklám után kezdődik a modellvasút.
Itt a legérdekesebb cikk (sorozat első tagja) egy lézer vágott épület.
Ez ma már nem újdonság, de az itt bemutatott H0-s Schindler-Villa elég érdekes bemutatója a különféle technikák vegyes alkalmazásával elérhető látványos eredményre. A lényeg hogy a lézer vágott lapokat a finom részletekhez réz kiegészítőkkel hozzák össze némi ragasztásos technikával.
A méhtelep dioráma a terepasztal részleteinek kidolgozásához ad ötleteket.
Innovativ Mischung címmel a cikksorozat 4 része a különböző beton elemek kialakításához ad tanácsokat, ötleteket.
A géptesztek között Märklin, Athean és Kato is található az Mo Miniatur öreg Class kombájnjáig (bár inkább termékismertetők ezek a rövid kis bemutatók)
A Brawa T8-as (HO) bemutatója már valóban elemzés és részletes egyéb infók is olvashatóak benne. A németek egyik népszerű modellje így nem csoda hogy itt is tized milliméterre kielemezték a modellt.
Kis hiányérzet hogy a címadó téma modellben mindössze három oldal, azaz a Henschel gyártmányok modell megvalósításairól alig írtak valamit, pedig szinte minden gyártó választékában megtalálhatóak. Nem beszélve hogy szinte minden méretarányban.
Bár nem is baj hogy nem vettek el több helyet a következő cikktől, ahol egy H0 terepasztal bemutatása látható. A vegyes digitális és analóg rendszer jó példa arra hogy mindenhol a megfelelő eszközt kell alkalmazni és nem az eszköz a cél (például bármi áron digitalizálni).
Bt.