Megjelent az Indóház 2010 márciusi száma ismét 82 oldalon.
Hogy kiknek ajánlom?
A lap elején négy oldalon a szokásos képes hírek a nagyvasút minden ágáról hírt ad (szokás szerint némelyik jobban sikerült kép nagyobb felületet is megérdemelne, vagy több kísérő információt, de az apró hírek már csak ilyenek)
Ami az utóbbi évtizedekben ritkaság számba ment és címlapon is helyet foglalt, az a hó ha csak egy rövid időre is de ő volt az úr némi szeles segedelemmel. Hat oldalon ritkán látható fotókkal illusztrálva a hó fogságába esett Bz story.
Az 5 éves magazin egy 10 oldalas “történelem könyv” -vel emlékezik vissza a vasút utolsó fél évtizedében történtekre.
Ami talán vitatható, vagy a napi aktualitása miatt inkább elhalasztandó lett volna (ne borzolja feleslegesen az idegeket), vagy a szerző által – tényszerűen – átíratandó lett volna, az a németek által megszállt Magyarország, parancsuralmi vasútjának szerepe 1944-ben. Mindenesetre a történelem iránt érdeklődőknek sok információt apró inkább technikai szemmel érdekes elemet is felvonultató túlzó pátosz, vagy elfogultság mentes cikk néhány ember személyes emlékrészletével.
Öt oldalon (több könyvet is megérő téma) az elővárosi közlekedés azaz a valamikori HÉV vonalak.
Folytatódik a Ganz-Hunslet cikksorozat, érdekes technika történeti képekkel.
A GYSEV két oldala a villamos mozdonyaikat mutatja be.
A Gornergratbahn végre egy igazi panoráma képpel induló cikk, sokaknak szerintem ez az egy oldalpár is megérné a magazin 695,-Ft-os árát. A cikket kísérő fotók közt is van több jól sikerült kép.
Az európai szemnek sok érdekességet kínál Szilva Péter cikke (10 oldalon) a Indonéz vasútról, pontosabban a keskeny nyomközű kavalkádról.
És ha már keskeny nyomköz akkor Csömödér, a budapesti Gyermekvasút és a KEV (azaz a Királyréti Erdei Vasút) mindezek havas környezetben.
A városi közlekedésieknek igazi ritkaság a hógörgető Muki flotta pár tagja a szokásos szürkéktől a miskolci sárgáig.
A modellvasutasok ismét megnézhetik az egy hónapja lezajlott Nürnbergi vásár képeit illetve a vulkán modell már ismert fröccsöntött személyvagon belső építő elemeket.
Érdemes elolvasni a végén lévő “olvasói leveleket” is ami jelen esetben egy egy cikkel is felér. Például egy újabb variáció arról miért lett az M63 beceneve a Gyík.