
Indóház csökkentett oldalszámon (erről többet én nem akarok írni lásd link lejjebb), a lényeg vegye meg mindenki a nyaralás közbeni esetleges rossz időben hasznos olvasni valóját, mert ha nem teszi legközelebb már lehet hogy nem teheti, akkor sem ha akarná.
Címlapon a 424.247-es vontatta balatoni nosztalgia vonat.
V42-es Leoval elő fogatolt nosztalgia menet az északi parton ment, erről szól az első cikk.
Da6404 a déli vasút volt poggyász kocsija új életre kelt némileg más funkcióban (söröző az a MVP-ben)
A képes hírek között a kővonatoktól az új görög származású Desirókig vannak érdekességek.
A 10 éves vasutas fórumok kapcsán egy négy oldalas cikk emlékezik többek között a fotós különvonatokra.
Szintén négy oldalon a 1989-es polgárdi utoléréses baleset körülményei olvashatóak.
Wein Tibor cikke nyolc oldalon szemes vasúttörténetével foglalkozik a mai állapotokig és a postamúzeumig.
A záhonyi átrakó körzetről Joó Ferenc cikke szól.
Egy kis europai vasúti körkép, ki merre tart.
A csehek gorillái – történetük a jellegrajzukkal Mucsi Barnabás tollából.
Kifejezetten érdekes, nálunk szokatlan téma Andó Gergely cikke “A Transz-Ázsia expressz útvonala” alcímmel.
Címében ugyan tárgyi tévedéssel indul, mert a vasúttörténeti parknak szerinte nem parkvasútja hanem kerti vasútja van (ami igaz is hiszen az egyik vagonon belül van LGB-ből felépített kerti vasút is), de a cikk valójában a ráülős, kevésbé a hitelesség inkább a vurstli élményt bemutató parkvasútról szól – ide nem értve az egy szem 2003.001 1:10 méret arányú modell hűségű gőzöst.
Sajnos ebben a számban csak egy oldal jutott a keskeny nyomközű vasútnak. Talán többet is megérdemelt volna mondjuk a reklám ízű modellvasutas cikkek helyett. A modellvasút témában pont nem a modellekről szóló hanem az Indóház csapata által építendő modul eredeti hivatkozásai a jók.
A modellezésben a kispénzű modellezőket segíti a PIKO régi vagonjainak az átalakíthatóságát tárgyaló négy oldalas cikk. Ugyan ismertetőnek sok, szakmai tanácsnak kevés a több mindenbe belekapó írás, mégis a gyári reklám cikkek mellett ez kézzelfoghatóbb témáról szólt – bár kérdés hogy valós olvasói igény van-e a főleg nagyvasúti olvasótábort maga mögött tudó újság esetében egy ilyen a modellezőkön belül is szűkebb réteget érintő leírásnak.
A 17 oldal modellvasút a szűkebb időkben túlzásnak tűnik, így az itt még szokatlan életrajzi és vasúttörténeti elemeket felvonultató cikkre például már csak egy oldal jutott és az amúgy végtelenül nagy témára (USA vasút) alig két oldal, itt éppen a legendás vadnyugatról.
Bár a bevezetőben az online kiadásba lett száműzve a a virtuális vasút a lap végén egy oldal utólag mégis felszabadult részükre.
Kapcsolódó cikk:
Teván Imre 2009.08.12.-ei bejegyzése a Kötött pálya blogjában Mentsük meg az Indóházat címmel.
Az Indóház Magazin napi frissítésű online kiadása
A havi nyomtatott magazin (plusz a negyedévente megjelenő külön számok) is itt rendelhetőek meg.