Indóház 2009 július

Indóház 2009 júliusi szám címlapja

Az Indóház címlapján a dupla román elő fogatolt Nohab vontatta székely gyors (Vöröss Attila fotója), majd még nyolc oldalon a cikk követi, ami soknak tűnik, de akár több is lehetett volna az események számát és a rengeteg jó fotót tekintve.

Ha már kép a 3. oldalon kicsiben, de az M40-225 (Classic púpos) kővonatával látható, majd cikk a csornai különvonatozásról a vonal megmentése érdekében. Ezt követi 6 oldal a vasúti tájékoztatásról, ami után a GYSEV Halbik és Schlierenek címmel egy ugyan a GYSEV által jegyzett cikk, de ez talán még többet is megérdemelt volna, lévén  a GYSEV szó szerint színt visz a a MÁV egyen kékes szürke világába (ide nem értve a talán már osztrák tulajdont megelőlegező piros motorvonatokat).
Interjú dr. Szini Istvánnal (Bombardier Transportation), ez az ami egyénivé tudja tenni a magazint a következő folytatásos cikksorozattal együtt, a Czotter Gábor hegyeshalmi főmozdonyvezetőt bemutató újabb résszel.

Ezt követi az öt oldalas lokomotor, a GYSEV változatról.
Veszélyben a mártélyi állomás felvételi épülete alcímmel egy szép kis jó állapotú állomás épület sorsa.

Az olasz forgalom irányítás és a vasútjaink állapotjelentése után egy kis USA vasút, a Hiawatha expresszvonatok. Ezzel megint egy kis érdekesség került a belterjes vasúti információk közé.

A PC-s szimulátorok után két oldalas villamos képtár következik, majd boszniai bányavasutak teszik színesebbé a vasút világát.
A modellrész talán átléphető (Roco BR52 cseh mutációja, Jouef  francia ezüst TEE szerelvénye, magyar kis szériás reklám cikkek), főleg a csak két oldalt és kis képeket kapott légi fotóról szóló cikk. Ugyan így talán többet teret kaphatott volna a következő cikk a debreceni nagy állomás lerombolása. A két közlekedési múzeumos cikk (Soltész József főmuzeológus cikke) is inkább csak reklám csalinak tekinthető mint valós beszámolónak, talán majd valamelyik következő számban ezek is kibontásra kerülnek további képekkel illusztrálva. Talán majd a kiállítás zárása után erre is jut több hely, megérné.

Ismét csak ajánlani tudom mindenkinek akit a vasút világa kicsit is érdekel.