A 60. évfordulóját ünneplő Nürnbergi Játékvásár (Nürberg Spielwaren Messe 2009 http://www.spielwarenmesse.de/) 2009.02.05 és 10 között látogatható.
Idén azonban a vásár valójában nem most kezdődött. A csőd közelébe került modell gyártok kénytelenek voltak felhagyni (részben) a minden újdonságot Nürnbergben mutatunk be, majd évekig nem is gyártjuk elvvel. Hozzáteszem nagyon az utolsó utáni pillanatban.
A Märklin már tavaly év végén elkezdte az új digitális rendszerének cseréjét – hivatalosan kibővítését – újabb funkcionális egységekkel. Az év elején meghirdette start készleteit már az új kézi vezérlővel reklámozta. Persze a vásár a kívülállókat nem várt hirdetési beharangozással indította – a Märklin csőd bejelentés. De korábbi bejegyzéseimből tudhatják, hogy én személy szerint a kényszerű helyzetet inkább a talpra állítást szolgáló marketing hadjárat részeként szemlélem és azt kell mondjam a helyzet ellenére jól használják ki a negatív reklám adta népszerűsítést. Már az első napra igyekeztek a negatív hírverést kihasználva bejelenteni a 400 új terméket bemutató újdonság katalógusukat és igazuk volt, mert Nürnberg épen úgy szól a szép csendben előre törő PIKO kerti vasút offenzívájáról (pont a Märklin által felvásárolt LGB piacain) mint az immár egy cégként de két cégér alatt bemutatkozó Roco-Fleischmann osztrák – német cégről. Utóbbi a vevőkörüknek nagyon fontos bemutatkozás volt, bár az újkori helyzetnek megfelelően már Nürnberg előtt is nyilvánosságra került a cégek átszervezése kapcsán végrehajtott profil tisztítás után mi marad meg és mi nem mi milyen zászló alatt folytatja tevékenységét (mind a Roco mind a Fleischman gyártott a H0-ás és az N-es piacra termékeket és persze reménykednek a TT-sek is, a Fleischman ráadásul nagyobb méretben is érdekelt volt)