
Eisenbahn Kurier azaz a Vasút&modell újság német megfelelője nagy vasút és modell persze háromszor annyiért és kicsit több oldalon (130 oldal) és persze végig színesben.
Megjelent az Eisenbahn Kurier magazin 2008 novemberi szám.
Elsőre mintha a tegnapi MEB-et vettem volna elő még egyszer (ugyan azok az oldalak – hirdetés – és ugyan azok a témákból egy kettő itt is megtalálható. Kicsit olyan mint V&M és az Indóház viszonya, mindkettőben van nagyvasút és modell is csak az Indóházban mindenből egy kicsit több (ami nem feltétlen jelent jobb minőséget a színes technika ellenére) Nos itt is mindenből egy kicsit több van, de itt a minőség már alig fokozható.
A címlapon a BR218, aki most ünnepli létezése 40. évfordulóját. Az első témába vágó cikk tipikusan német. Összeszedtek öt darabot belőlük egy szerelvénybe fotózáshoz (volt vagy hat tehervagon is besorozva). Az első 33 oldal nagyvasúti hírek precíz hivatkozásokkal. Az első nagyobb cikk egy nagy vasat, de tényleg nagy vasat mutat be. A litván vasút részére az LG ER 20 CF kódnéven a Siemens gyártja a szörnyeteget (Co’Co’). A 23 t-ás tengelynyomású 138 t-ás mozdony azért duplán nagy vas mert a litván vasút széles nyomtávon (1520 mm-en) döcög (120 km/h) az amúgy 2000 kW-os mozdony. A cikk minden részletet igyekszik bemutatni a mozdony főkeretétől a próbafutásig. Ha valaki anno látta az M63-as mozdonyok szereldéjét itt nosztalgiázhat. Bár szó szerint semmi azonosság nincs, de még is a tengelyelrendezés a litván piros szín az üres géptér levett tetőlemezek mellett …. szóval nosztalgikus élmény főleg ha belegondolunk hogy ezek itt is készülhetnének minden további nélkül. Persze az M63-asban tudtommal nem terveztek környezetbarát mellékhelységet mosdóval.
A következő cikk az épülő Nürnberg – Erfurt – Lipcse új vasútvonalról szól látványos viadukt és alagút építési képekkel. Ami azonban érdekes az a nálunk védjünk meg mindent ami régi és ejnye bejnye, ha valami helyet újat építünk (magán vélemény, hogy a legtöbb esetben betervezhető lenne a régi az újba elven is, de néha főleg belterületen ahol nincs hely lehetséges hogy bontani kell), itt Erfurtban a főpályaudvaron a régi állomásépületet letarolták (az NDK-s időkben csereüdültetés címén még én is jártam erre, igaz a számunkra ismeretlen emeletes vonat inkább érdekelt mint a szocreál állapotú lerobban régi épület) és helyette egy nem túl szép, de vélhetően praktikus állomás épült. A cikk zárásaként egy érdekes kép Halléból. A teherpályaudvar kijárati váltói azaz azok hűlt helye, sorban mind kioperálták és egyenes vonalban lehegesztették.
Ezt követi egy érdekes cikk a vasúti részvények 1847-től (100 talléros) napjainkig.
Négy oldalon a címszereplő (Br218).
Innotrans 2008: látványos légi felvétel a színes szerelvény kavalkádról néhány érdekes újdonsággal.
A Br86-os cikk után milyen véletlen (MEB után ebben is) G12 alias 58 311 a film sztár egy forgatás ürügyén. Két igen jó érdekes fotóval.
Korzika – m-es nyomtávon és öt oldalon.
A lap utolsó harmada a modellvasúté. Az első pár oldal a gyártói újdonságokat mutatja be.
A terepasztal bemutató egy H0 szegmens asztalt mutat be keskeny nyomközzel (H0e) vegyítve. A cikksorozat első része a két nyomtávos állomási részt mutatja be.
Itt is részletes bemutatót kapott a Märklin Central Station II (5 oldal részletes képernyőfotókkal) Az érdekes új információ itt már kipróbálták a Märklin mozdonyos telefonkártyáját, azaz infókártya, csak bedugom és már tudja is a mozdonyom adatait.
Egy rövid kiállítási beszámoló után egy H0-ás Roco Sdgkms átalakítását mutatja be (inkább csak hogy mik kerültek rá, nem egy mit hogyan cikk).
A mit hogyanra a következő pár oldalon H0-ás épület készítéslépésről lépésre néhány egyszerű jó ötlettel. Az utolsó cikk egy nem túl szimpatikus ipartelepi rakodó vágányzat építős leírás.
Végig futva ez a szám inkább az Indóház német vasút iránt érdeklődő olvasóinak lehet érdekes a főleg nagyvasúti érdekességeket felvonultató cikkek alapján. Modellvasutasoknak legfeljebb az eredeti képek miatt lehet érdekes, a modellvasutas cikkek miatt viszont túl sok a közel 3000 Ft-os ár.